Ey beni takip eden ahali.. cafe sahibi misiniz?

şu anda ocak ayının sonuna doğru yaklaşıyoruz. Ben hala zengin değilim. Zengin olacak halim de yok aslında. Önemli olan iç zenginlik ne olacağımız ne olmak istediğimiz vs…

 

Şimdi para kazanmak için az da olsa ve bir şeyler öğrenmek için bir arkadaşımın mekanında yardım etmeye karar verdim. Bu yardımdan kastım nedir? İşletmesi küçük bir cafeterya… Ona yardım edeceğim.. İşi öğreneceğim o tempoyu kaldırabilecek miyim göreceğiz…

Eşime göre çok zorlanacak ve kaldıramayacağım. Ama ben bunu yapmalıyım. Aksi taktirde mal mal hiç bir işe yaramayan biri olarak kalabilirim.. Bu da benim moralimi bozuyor… Bu aralar negatifim farkındaysanız…

Sizde durumlar nasıl?

iş arayışları devam ediyor mu? Cafe sahibi var mı aranızda hiç mesela?

Reklamlar

2013 başlangıç (ilk hafta)

Valla 2013 biraz daha planlı gibi başladım.

Ama planlar sonucunda zengin olamıyorum onu söyleyebilirim 🙂 üstelik zengini bırak para bile kazanamıyorum diyebiliirm 🙂 

Dur bakalım ne kadar daha böyle devam edebileceğim…

 

Haklı olarak etrafın baskısı başladı.

haklılar

 

 

Kategoriler:Genel Düşünceler

2013 planları

kendime iki adet el bloknot defter aldım.

 

1 tanesi blog için yapılacaklar ve yaptıklarım

1 tanesi de genel blognot. (bu genel olan biraz daha buyuk)

 

bunu yazmayı basarabılırsem sene sonunda durumumu gormus olacam..

bi nevi günlük gibi 😉

Kategoriler:Genel Düşünceler

Nice güzel senelere ;) 2013 süper geçer inşallaaaahhh :))

Aralık 30, 2012 Yorum bırakın
Kategoriler:Genel Düşünceler Etiketler:

Pazar araştırması – el ilanı

Aralık 21, 2012 Yorum bırakın

Daha önce size el ilanı bastıracağımı daha sonra da onları dağıtacağımdan bahsetmiştim. Bugün kendime güzel bir pazarlama iş planı yaptım. Toplam 4 sokak 80’e yakın apartmanın haritasını google mapsten buldum..

3-4 gün sonra el ilanlarımı basımdan alacağım. 4000 adet. ilk 2000 tanesini bu haritasını çıkardığım binalara dağıtacağım ve hangileri olduğunu kendime not alacağım.

 

bu sayede 2000 tanesinden ilk bir hafta içinde ne kadar dönüş alabiliyorum göreceğim. Yaptığım araştırmalara göre yemek restaurant gibi yerlerin el ilanları bırakmaları yüzde 3 gibi bir geri dönüş getiriyormuş.. E ben restaurant deilim. Yüzde 1lik bir dönüş gelse 2000’de 20 dönüş olması lazım.. Bana 10 adet geri dönüş gelse bile sevineceğim desem güler misiniz acaba bilmiyorum?? 🙂

Bu arada geri dönüş demek onlara bir şey kiralayabileceğim anlamına da gelmiyor sadece mail atacaklar.. Telefon da yok el ilanında…

 

Bakalım ne olacak merakla bekliyorum 🙂 Size haber vereceğim merak etmeyin…

 

Youtube 140 milyon kişinin izlediği parca

Aralık 20, 2012 Yorum bırakın
Kategoriler:müzik

İş fikri sahibi olanlara

Aralık 19, 2012 Yorum bırakın

Geçen gün bir projeden bahsetmiştim. Hatırlayanlar olabilir, okumayanlar için de tekrar edeyim. Ben şimdi bir proje peşinde koşmaya başladım. Aslında büyütülecek bişi değil sadece pazar araştırması yapacağım. Fakat pazar araştırmasının bile pahalı bir iş olduğunu gördüm.

 

Öncelikle yaptığım basit bir blog sayfası hazırlamaktı. (artık blog yazmayı bildiğimiz için) parasız olarak bir blog yaratmak kolay bir isim uydurup hemen bir sayfa yaratabiliyorsunuz. Sonra bu blogu biraz temizledim (yorumlara kapattım- olabildiğince sade bir görüntü yarattım – ve içerisine bir forum ekledim.)

Sonra bu bloga bir domain name satın aldım. Yıllığı 10 dolar. Şu ana kadar 10 dolarlık bir yatırım yapmış oldum. Daha sonra da bu blogu tanıtmak için bir küçük el ilanı hazırladım.

Peki neden el ilanı. Çünkü yapacağım proje bölgesel olduğundan el ilanı ile daha net ve kesin adrese teslim olarak bir pazarlama planı seçtim. Şimdi ilanı bastırmak için maliyet araştırdım. (4000 adet el ilanı 95TL) dediler şaşırdım. Bu el ilanlarının yapılıp basılması da bir süreç.. O da 4-5 gün sürüyormuş…

Şimdi bu deneyimlerin sonucu ne çıktı?

 

Zaman beklemediğiniz kadar uzayabiliyor. (ilan maliyet analizi ve yapım süreci) Blog dizaynı ve domain alma aslında oldukça kısa sürdü ama diğerleri 1 haftaya yakın zaman kaybettiriyor..

Peki şimdi budnan sonra ne olacak? Bu ilanları hane hane dolaşarak dağıtacağım. Dağıtım sonrası talep gelip gelmediğine bakacağım. Eğer talep gelirse bu talep doğrultusunda iş planımı şekillendireceğim..

 

Peki iş planım ne?

Esas önemli nokta zaten iş planını hazırlamak! Hele finans maliyet kısmı en uzun ve zor olan kısmı.. Neden derseniz herşeyi düzgün ve zamanı doğru olarak ayarlamak gerekli.. Aksi taktirde hiç bir zaman kar getiren bir şekle sokamıyorsunuz iş fikrinizi…

İş planını ayarlayabilirseniz o arada bir de iş akış şeması yapmanız lazım ki ona göre nerede hata var nerede iyileştirme yapmak lazım görebilirsiniz…

Ben şu anda pazar araştırmasındayım anlayacağınız ( ki pazar araştırması bile hem parasal olarak – 10 Dolar ve 95 TL ) bakalım pazar araştırmamız sonucunda yapılabilir kar getiren bi iş fikri cıkacak mı göreceğiz…

 

sonuç:

pazar araştırmanız olmadan işe başlamayın. Bunun için bile para ve zaman gerekiyor bunu da unutmayın! Kolay gelsin