Başlangıç > Genel Düşünceler, Iş fikirleri > İş fikri sahibi olanlara

İş fikri sahibi olanlara

Geçen gün bir projeden bahsetmiştim. Hatırlayanlar olabilir, okumayanlar için de tekrar edeyim. Ben şimdi bir proje peşinde koşmaya başladım. Aslında büyütülecek bişi değil sadece pazar araştırması yapacağım. Fakat pazar araştırmasının bile pahalı bir iş olduğunu gördüm.

 

Öncelikle yaptığım basit bir blog sayfası hazırlamaktı. (artık blog yazmayı bildiğimiz için) parasız olarak bir blog yaratmak kolay bir isim uydurup hemen bir sayfa yaratabiliyorsunuz. Sonra bu blogu biraz temizledim (yorumlara kapattım- olabildiğince sade bir görüntü yarattım – ve içerisine bir forum ekledim.)

Sonra bu bloga bir domain name satın aldım. Yıllığı 10 dolar. Şu ana kadar 10 dolarlık bir yatırım yapmış oldum. Daha sonra da bu blogu tanıtmak için bir küçük el ilanı hazırladım.

Peki neden el ilanı. Çünkü yapacağım proje bölgesel olduğundan el ilanı ile daha net ve kesin adrese teslim olarak bir pazarlama planı seçtim. Şimdi ilanı bastırmak için maliyet araştırdım. (4000 adet el ilanı 95TL) dediler şaşırdım. Bu el ilanlarının yapılıp basılması da bir süreç.. O da 4-5 gün sürüyormuş…

Şimdi bu deneyimlerin sonucu ne çıktı?

 

Zaman beklemediğiniz kadar uzayabiliyor. (ilan maliyet analizi ve yapım süreci) Blog dizaynı ve domain alma aslında oldukça kısa sürdü ama diğerleri 1 haftaya yakın zaman kaybettiriyor..

Peki şimdi budnan sonra ne olacak? Bu ilanları hane hane dolaşarak dağıtacağım. Dağıtım sonrası talep gelip gelmediğine bakacağım. Eğer talep gelirse bu talep doğrultusunda iş planımı şekillendireceğim..

 

Peki iş planım ne?

Esas önemli nokta zaten iş planını hazırlamak! Hele finans maliyet kısmı en uzun ve zor olan kısmı.. Neden derseniz herşeyi düzgün ve zamanı doğru olarak ayarlamak gerekli.. Aksi taktirde hiç bir zaman kar getiren bir şekle sokamıyorsunuz iş fikrinizi…

İş planını ayarlayabilirseniz o arada bir de iş akış şeması yapmanız lazım ki ona göre nerede hata var nerede iyileştirme yapmak lazım görebilirsiniz…

Ben şu anda pazar araştırmasındayım anlayacağınız ( ki pazar araştırması bile hem parasal olarak – 10 Dolar ve 95 TL ) bakalım pazar araştırmamız sonucunda yapılabilir kar getiren bi iş fikri cıkacak mı göreceğiz…

 

sonuç:

pazar araştırmanız olmadan işe başlamayın. Bunun için bile para ve zaman gerekiyor bunu da unutmayın! Kolay gelsin

  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Yorum bırakın